Veelgestelde vragen
Financieel en administratief
Voor u contact opneemt met 365beheer dient u volgens het ‘Besluit kleine herstellingen’ eerst een verstopping zelf proberen op te lossen. Dit kan door middel van een plopper of een veer. Deze zijn verkrijgbaar bij een Doe het Zelf zaak. Dakgoten die voor de huurder eenvoudig te bereiken zijn, bijvoorbeeld met een keukentrap, moeten door de huurder zelf gereinigd worden. Het reinigen van moeilijk bereikbare of lekkende goten is voor rekening van de eigenaar. Mocht u van mening zijn dat de reparatie niet valt onder de huurdersverplichting, dan kunt u een reparatieverzoek indienen via de portal of per e-mail via [email protected].
Je kunt eenvoudig online je huur opzeggen het formulier huuropzegging ingevuld en ondertekend te mailen naar: [email protected]. Het formulier huuropzegging voor woningen hier downloaden, huuropzeggingen voor garageboxen hier downloaden. Houd bij opzeggen rekening met het volgende:
- Je hebt doorgaans één kalendermaand opzegtermijn bij woningen;
- Je hebt doorgaans drie kalendermaanden opzegtermijn bij garageboxen;
- Je kunt de huur alleen per elke eerste van de maand opzeggen;
- Zet een handtekening op je huuropzegging;
- Vermeld je nieuwe adres
- Staat het huurcontract op twee namen dan dient er onder de opzegging van jullie beide een handtekening te staan.
Een verhuurdersverklaring is een schriftelijk formulier over uw huurgedrag. Een nieuwe verhuurder vraagt om zo’n verklaring.
In de verhuurdersverklaring geven wij aan:
of u aan uw betalingsverplichtingen voldeed;
of u wel of geen overlast heeft veroorzaakt in uw woonomgeving;
andere zaken zoals: onderverhuur, het gebruiken van de woning voor doeleinden waarvoor de woning niet bestemd is, etc.
U kunt een verhuurdersverklaring per mail aanvragen via [email protected] of via uw portal.
Als u een nieuw telefoonnummer of e-mailadres wilt doorgeven kunt u ons per mail bereiken via het volgende mailadres: [email protected]. In uw mail geeft u aan dat u uw telefoonnummer dan wel e-mailadres wilt wijzigen en wat de nieuwe gegevens moeten zijn. Vergeet ook niet uw woonadres te vermelden.
Allereerst betreuren wij het dat u overlast ervaart van een van uw buren. De spanningen die hierdoor kunnen ontstaan, kunnen het woonplezier behoorlijk verstoren. Het is een doelstelling van 365beheer om u rustig woongenot te bieden. Na 22.00 uur is het daarom niet toegestaan enig geluid te produceren dat buiten het privégedeelte hoorbaar is.
Bij overlast kunt u de volgende stappen als leidraad hanteren:
Stap 1
Allereerst kunt u proberen u uw buren vriendelijk maar duidelijk aan te spreken op de overlast die u van hen ondervindt.
Stap 2
Worden onderling gemaakte afspraken niet nageleefd en houdt de overlast aan, dan dient u die persoon ervan in kennis te stellen dat u bij Zeker vastgoedbeheer te rade gaat. In dat geval dient u uw klacht schriftelijk in bij Zeker vastgoedbeheer. Hiermee is uw klacht officieel vastgelegd.
Stap 3
Maak een melding bij de politie.
Stap 4
Zeker Vastgoedbeheer zal trachten samen met klager en overlastveroorzaker tot een oplossing te komen. Het helpt ons hierbij als u in een agenda of dagboek alle feiten noteert met datum en tijdstip. U kunt een overlastmelding schriftelijk indienen: [email protected].
Stap 5
Zijn de klachten van dien aard dat uw woongenot langdurig en ernstig wordt aangetast en is er aantoonbaar sprake van opzet en hoge frequentie, dan kunt u als huurder, via Zeker Vastgoedbeheer, de rechter verzoeken tot ontbinding van de huurovereenkomst met de overlastveroorzaker. Mocht het zover komen, dan zullen er wellicht meerdere buren als getuige worden opgeroepen door de rechtbank. De rechter zal dan uiteindelijk beslissen. Dit is echter een langlopende procedure die jaren kan gaan duren, en dus naar onze mening ook de uiterste allerlaatste stap.
Controleer dan eerst in de meterkast of de stoppen zijn doorgeslagen. Het komt namelijk voor dat een huishoudelijk apparaat voor een stroomstoring zorgt. Of dat er teveel apparaten op de groep zijn aangesloten. Koppel alle apparaten los en schakel 1 voor 1 de groep(en) weer in. Vervolgens sluit u 1 voor 1 de huishoudelijke apparaten weer aan. Als de stroom vervolgens uitvalt bij het aansluiten van een van deze apparaten, dan weet u dat het hieraan ligt.
Het kan ook zijn dat er toch een storing in de groepenkast is. Als bovenstaande test niet werkt, of de stroom gaat helemaal niet meer aan, dan kunt u 365beheer bellen. Tijdens kantooruren schakelen wij voor u een elektricien in. Buiten kantooruren en in het weekend kunt u ons ook bellen. Onze storingsdienst zal u dan zo goed mogelijk proberen te helpen.
We raden u vooral aan om na te gaan of de sleutel echt kwijt is. 365beheer heeft namelijk geen reservesleutel van uw woning. We hebben (in de meeste gevallen) alleen sleutels van algemene toegangsdeuren en portiekdeuren.
De kosten voor het uitboren en vervangen van het slot zijn voor uw eigen rekening.
Tijdens kantooruren kunnen wij u assisteren met een slotenmaker. U belt hiervoor naar 088-1235000. Buiten kantooruren en in het weekend dient u zelf een slotenmaker in te schakelen. In beide gevallen zijn de kosten voor uw eigen rekening let hierbij op dat de slotenmaker een keurmerk heeft.
Alles wat echt niet kan wachten tot de eerstvolgende werkdag zien wij als een spoedeisende aanvraag of klacht. Denk hierbij aan het ontstaan van ernstige schade of een onaanvaardbare belemmering van het woongenot. Een spoedgeval kunt u telefonisch doorgeven via 088-1235000. Ook buiten werktijden
Let op: bij een ernstige lekkage van een waterleiding altijd eerst uw hoofdkraan afsluiten.
Voor u een reparatieverzoek indient adviseren wij u de volgende zaken eerst zelf te onderzoeken/te controleren:
- Waar komt de lekkage vandaan? Wat is de mogelijke oorzaak?
- Bij buren navragen (indien van toepassing).
- Badkamer kitnaden en voegen controleren.
- Leidingwerk nazien.
- Nalopen kranen.
- Bij daklekkage: betreft het een pannendak of een plat (bitumen) dak?
Door het verstrekken van de juiste gegevens zijn wij beter in staat de juiste partijen aan te sturen voor herstel. Bij het versturen van verzoeken via de mail stellen wij foto’s ter verduidelijking van de klacht zeer op prijs. Dit kan verstuurd worden naar [email protected].
Er zijn verschillende zaken die u kunt doen op het probleem op te lossen. Voor de oplossing dient u echter eerst de oorzaak te ontdekken.
De oorzaak is afhankelijk van de warmwatertoestellen die u in huis heeft. Bij een defect aan de combiketel heeft u vaak geen verwarming én geen warm water. Maar is er een probleem met de boiler, dan komt er alleen koud water uit de kraan/douche.
- Controleer eerst of uw verwarmingstoestel stroom (en/of gas) krijgt en of er een opslagcode in het display. Als het tijdelijk geen stroom heeft gehad, kan de ketel van slag zijn. Het is dan aan te raden de ketel te resetten.
- Er kan een onderdeel van de verwarmingsketel defect zijn. Controleer hierboven de waterdruk in de ketel, deze tussen 1,5 en 2 bar te hoort. Als deze te laag bleek kunt u zelf de ketel bijvullen. Water bijvullen is ook de oplossing als de radiatoren op de benedenverdieping wel, maar op de bovenverdieping mag niet warm worden. Hoe u de ketel kunt bijvullen, wordt stap voor stap uitgelegd in deze video.
- Het kan voorkomen dat alleen de bovenkant van radiatoren niet warm wordt. In dat geval zit er lucht in de radiator en werkt de verwarming wel. Dit kunt u oplossen door de verwarming te ontluchten. Hoe u de verwarming kunt ontluchten, wordt stap voor stap uitgelegd in deze video.
- Heeft u de oorzaak niet kunnen vinden of is het iets dat u niet zelf kunt oplossen? Meld uw CV storting via uw huurdersportaal.
Techniek
Voor u contact opneemt met 365beheer dient u volgens het ‘Besluit kleine herstellingen’ eerst een verstopping zelf proberen op te lossen. Dit kan door middel van een plopper of een veer. Deze zijn verkrijgbaar bij een Doe het Zelf zaak. Dakgoten die voor de huurder eenvoudig te bereiken zijn, bijvoorbeeld met een keukentrap, moeten door de huurder zelf gereinigd worden. Het reinigen van moeilijk bereikbare of lekkende goten is voor rekening van de eigenaar. Mocht u van mening zijn dat de reparatie niet valt onder de huurdersverplichting, dan kunt u een reparatieverzoek indienen via de portal of per e-mail via [email protected].
Je kunt eenvoudig online je huur opzeggen het formulier huuropzegging ingevuld en ondertekend te mailen naar: [email protected]. Het formulier huuropzegging voor woningen hier downloaden, huuropzeggingen voor garageboxen hier downloaden. Houd bij opzeggen rekening met het volgende:
- Je hebt doorgaans één kalendermaand opzegtermijn bij woningen;
- Je hebt doorgaans drie kalendermaanden opzegtermijn bij garageboxen;
- Je kunt de huur alleen per elke eerste van de maand opzeggen;
- Zet een handtekening op je huuropzegging;
- Vermeld je nieuwe adres
- Staat het huurcontract op twee namen dan dient er onder de opzegging van jullie beide een handtekening te staan.
Een verhuurdersverklaring is een schriftelijk formulier over uw huurgedrag. Een nieuwe verhuurder vraagt om zo’n verklaring.
In de verhuurdersverklaring geven wij aan:
of u aan uw betalingsverplichtingen voldeed;
of u wel of geen overlast heeft veroorzaakt in uw woonomgeving;
andere zaken zoals: onderverhuur, het gebruiken van de woning voor doeleinden waarvoor de woning niet bestemd is, etc.
U kunt een verhuurdersverklaring per mail aanvragen via [email protected] of via uw portal.
Als u een nieuw telefoonnummer of e-mailadres wilt doorgeven kunt u ons per mail bereiken via het volgende mailadres: [email protected]. In uw mail geeft u aan dat u uw telefoonnummer dan wel e-mailadres wilt wijzigen en wat de nieuwe gegevens moeten zijn. Vergeet ook niet uw woonadres te vermelden.
Allereerst betreuren wij het dat u overlast ervaart van een van uw buren. De spanningen die hierdoor kunnen ontstaan, kunnen het woonplezier behoorlijk verstoren. Het is een doelstelling van 365beheer om u rustig woongenot te bieden. Na 22.00 uur is het daarom niet toegestaan enig geluid te produceren dat buiten het privégedeelte hoorbaar is.
Bij overlast kunt u de volgende stappen als leidraad hanteren:
Stap 1
Allereerst kunt u proberen u uw buren vriendelijk maar duidelijk aan te spreken op de overlast die u van hen ondervindt.
Stap 2
Worden onderling gemaakte afspraken niet nageleefd en houdt de overlast aan, dan dient u die persoon ervan in kennis te stellen dat u bij Zeker vastgoedbeheer te rade gaat. In dat geval dient u uw klacht schriftelijk in bij Zeker vastgoedbeheer. Hiermee is uw klacht officieel vastgelegd.
Stap 3
Maak een melding bij de politie.
Stap 4
Zeker Vastgoedbeheer zal trachten samen met klager en overlastveroorzaker tot een oplossing te komen. Het helpt ons hierbij als u in een agenda of dagboek alle feiten noteert met datum en tijdstip. U kunt een overlastmelding schriftelijk indienen: [email protected].
Stap 5
Zijn de klachten van dien aard dat uw woongenot langdurig en ernstig wordt aangetast en is er aantoonbaar sprake van opzet en hoge frequentie, dan kunt u als huurder, via Zeker Vastgoedbeheer, de rechter verzoeken tot ontbinding van de huurovereenkomst met de overlastveroorzaker. Mocht het zover komen, dan zullen er wellicht meerdere buren als getuige worden opgeroepen door de rechtbank. De rechter zal dan uiteindelijk beslissen. Dit is echter een langlopende procedure die jaren kan gaan duren, en dus naar onze mening ook de uiterste allerlaatste stap.
Controleer dan eerst in de meterkast of de stoppen zijn doorgeslagen. Het komt namelijk voor dat een huishoudelijk apparaat voor een stroomstoring zorgt. Of dat er teveel apparaten op de groep zijn aangesloten. Koppel alle apparaten los en schakel 1 voor 1 de groep(en) weer in. Vervolgens sluit u 1 voor 1 de huishoudelijke apparaten weer aan. Als de stroom vervolgens uitvalt bij het aansluiten van een van deze apparaten, dan weet u dat het hieraan ligt.
Het kan ook zijn dat er toch een storing in de groepenkast is. Als bovenstaande test niet werkt, of de stroom gaat helemaal niet meer aan, dan kunt u 365beheer bellen. Tijdens kantooruren schakelen wij voor u een elektricien in. Buiten kantooruren en in het weekend kunt u ons ook bellen. Onze storingsdienst zal u dan zo goed mogelijk proberen te helpen.
We raden u vooral aan om na te gaan of de sleutel echt kwijt is. 365beheer heeft namelijk geen reservesleutel van uw woning. We hebben (in de meeste gevallen) alleen sleutels van algemene toegangsdeuren en portiekdeuren.
De kosten voor het uitboren en vervangen van het slot zijn voor uw eigen rekening.
Tijdens kantooruren kunnen wij u assisteren met een slotenmaker. U belt hiervoor naar 088-1235000. Buiten kantooruren en in het weekend dient u zelf een slotenmaker in te schakelen. In beide gevallen zijn de kosten voor uw eigen rekening let hierbij op dat de slotenmaker een keurmerk heeft.
Alles wat echt niet kan wachten tot de eerstvolgende werkdag zien wij als een spoedeisende aanvraag of klacht. Denk hierbij aan het ontstaan van ernstige schade of een onaanvaardbare belemmering van het woongenot. Een spoedgeval kunt u telefonisch doorgeven via 088-1235000. Ook buiten werktijden
Let op: bij een ernstige lekkage van een waterleiding altijd eerst uw hoofdkraan afsluiten.
Voor u een reparatieverzoek indient adviseren wij u de volgende zaken eerst zelf te onderzoeken/te controleren:
- Waar komt de lekkage vandaan? Wat is de mogelijke oorzaak?
- Bij buren navragen (indien van toepassing).
- Badkamer kitnaden en voegen controleren.
- Leidingwerk nazien.
- Nalopen kranen.
- Bij daklekkage: betreft het een pannendak of een plat (bitumen) dak?
Door het verstrekken van de juiste gegevens zijn wij beter in staat de juiste partijen aan te sturen voor herstel. Bij het versturen van verzoeken via de mail stellen wij foto’s ter verduidelijking van de klacht zeer op prijs. Dit kan verstuurd worden naar [email protected].
Er zijn verschillende zaken die u kunt doen op het probleem op te lossen. Voor de oplossing dient u echter eerst de oorzaak te ontdekken.
De oorzaak is afhankelijk van de warmwatertoestellen die u in huis heeft. Bij een defect aan de combiketel heeft u vaak geen verwarming én geen warm water. Maar is er een probleem met de boiler, dan komt er alleen koud water uit de kraan/douche.
- Controleer eerst of uw verwarmingstoestel stroom (en/of gas) krijgt en of er een opslagcode in het display. Als het tijdelijk geen stroom heeft gehad, kan de ketel van slag zijn. Het is dan aan te raden de ketel te resetten.
- Er kan een onderdeel van de verwarmingsketel defect zijn. Controleer hierboven de waterdruk in de ketel, deze tussen 1,5 en 2 bar te hoort. Als deze te laag bleek kunt u zelf de ketel bijvullen. Water bijvullen is ook de oplossing als de radiatoren op de benedenverdieping wel, maar op de bovenverdieping mag niet warm worden. Hoe u de ketel kunt bijvullen, wordt stap voor stap uitgelegd in deze video.
- Het kan voorkomen dat alleen de bovenkant van radiatoren niet warm wordt. In dat geval zit er lucht in de radiator en werkt de verwarming wel. Dit kunt u oplossen door de verwarming te ontluchten. Hoe u de verwarming kunt ontluchten, wordt stap voor stap uitgelegd in deze video.
- Heeft u de oorzaak niet kunnen vinden of is het iets dat u niet zelf kunt oplossen? Meld uw CV storting via uw huurdersportaal.