: Archief FAQs - Pagina 2 van 4 - 365Beheer

Veelgestelde vragen

Vind hier het antwoord op jouw vraag
Sander Stalenhoef
Vragen over onze diensten? Wij komen graag met je in contact. 088-123 5000

Financieel en administratief

U kunt uw huurovereenkomst via het huuropzeggingsformulier opzeggen. Let u er op dat beide partijen de huuropzegging ondertekenen.

Dat kan voor elke huurder en woning verschillend zijn. De huurverhoging van gereguleerde (sociale) huurwoningen wordt gebaseerd op het inkomen van de huurder, het wettelijk toegestane maximale huurbedrag en maximale huurverhoging. Dit wettelijke toegestane maximale huurbedrag ligt vast door de puntentelling die voor uw woning van toepassing is. Binnen deze puntentelling worden er 2 groepen woningen onderscheiden: gereguleerd (sociaal) en geliberaliseerd. Bij een gereguleerd huurcontract bepalen de punten uw maximale huur. Mocht uw woning geliberaliseerd zijn dan wordt de huur bepaald door vraag en aanbod in de woningmarkt.

In principe wordt de huurprijs jaarlijks aangepast. Dit gebeurt elk jaar op 1 juli of op de datum vermeld in uw huurovereenkomst en vanaf dat moment zal deze huurprijs uw nieuwe huurprijs worden tot een volgende huuraanpassing zich voordoet. Van elke huurprijsaanpassing ontvangt u tijdig een brief of e-mail.

Dan heeft 365beheer het incasseren van de achterstand uit handen gegeven. Neem dan zelf direct contact op met het incassobureau of deurwaarder.

Als uw partner of medehuurder is overleden, dan kunt u de huurovereenkomst laten aanpassen met het formulier Aanpassing huurovereenkomst na overlijden. Neem hiervoor contact met ons op. Dat kan per email: [email protected].

Inboedelverzekering
Indien een huurder eigen inboedel in de woning heeft is het raadzaam om deze te verzekeren middels een inboedelverzekering. Hiermee zijn de spullen verzekerd voor brand- storm-, water-, of inbraakschade. Er bestaan ook All-Risk verzekeringen waarbij je verzekerd bent als jij of iemand anders in je huishouden per ongeluk zelf schade maakt.
Tevens zal bij een wat oudere inboedel ook sprake zijn van afschrijving. Hier wordt rekening mee gehouden bij de uitkering van schades. Overweg dus goed of het risico/de (dag)waarde van de inboedel groot genoeg is om te verzekeren.

Aansprakelijkheidsverzekering
Het afsluiten van een aansprakelijkheidsverzekering valt altijd aan te raden, maar een huurder kan nooit iets verhalen op zijn of haar aansprakelijkheidsverzekering als er sprake is van schade in de woning die door eigen toedoen is ontstaan.

 

In principe wordt de huurprijs jaarlijks aangepast. Dit gebeurt elk jaar op 1 juli of op de datum vermeld in uw huurovereenkomst en vanaf dat moment zal deze huurprijs uw nieuwe huurprijs worden tot een volgende huuraanpassing zich voordoet. Van elke huurprijsaanpassing ontvangt u tijdig een brief of e-mail.

Ongediertebestrijding. Helaas is ongediertebestrijding de verantwoordelijkheid van de huurder. Om de muizen te bestrijden wil ik je graag enkele tips geven:

Er zijn een aantal praktische maatregelen die u kunt nemen om muizen buiten te houden:

  • Voedselopslag – Muizen knagen door karton en plastic verpakkingen. Bewaar voedsel daarom in gesloten dozen van metaal, glas of stevig plastic.
  • Afval – Ruim afval direct op in afgesloten afvalbakken.
  • Schoonmaken – Een paar kruimels onder de koelkast, onder het fornuis, in keukenkastjes, in de bijkeuken of in een bureaula zijn voldoende voor een muis. Zorg ervoor dat er op deze onzichtbare plekken geen kruimels achterblijven.
  • “Rommel” – Ruim alle overige rommel en afval op, muizen kunnen dit gebruiken als schuilplaats of als nestmateriaal.
  • Huisdieren – Muizen eten graag het voer van uw huisdier. Vogelzaad vinden ze ook erg lekker. Bewaar de brokjes in een afgesloten bakje en ruim voer dat uw huisdier niet heeft gegeten direct op. Vogelvetbollen trekken ook muizen aan, breng ze ’s nachts binnen.

Mocht dit voor u niet voldoende zijn, dan kunt u altijd op eigen kosten een ongediertebestrijder inhuren. Daarnaast zijn er op internet veel artikelen te vinden die helpen bij het bestrijden van muizen.

Woont u in een appartementencomplex dan zal er bij aanvang van het contract een naamplaatje worden geleverd of geplaatst. Mochten er in de loop der jaren wijzigingen zijn dan kunt u dit d.m.v. een reparatieverzoek bij ons indienen. Hier zijn kosten aan verbonden. Deze kosten dient u vooraf d.m.v. een factuur te betalen. Vriendelijk verzoek om in het reparatieverzoek duidelijk aan te geven wat er op het naamplaatje moet komen te staan. Eventueel kunt u de aanvraag indienen met een foto van het huidige plaatje.

Bij problemen of onduidelijkheden rondom gas nemen wij geen risico en vragen wij een huurder gelijk om de hoofdgaskraan dicht te draaien. Vervolgens zal er z.s.m. (maar wel vaak via reguliere kantoortijden) een installateur ingeschakeld worden.

In een enkel geval weet een huurder zeker dat er gas lekt vanuit het fornuis. Soms is het dan mogelijk om alleen de gaskraan van het fornuis dicht te draaien. Indien nodig kan er altijd de brandweer in geschakeld worden door te bellen via 112.

Zie voor tips bij een gaslucht ook https://energieveilig.nl/

 

Techniek

U kunt uw huurovereenkomst via het huuropzeggingsformulier opzeggen. Let u er op dat beide partijen de huuropzegging ondertekenen.

Dat kan voor elke huurder en woning verschillend zijn. De huurverhoging van gereguleerde (sociale) huurwoningen wordt gebaseerd op het inkomen van de huurder, het wettelijk toegestane maximale huurbedrag en maximale huurverhoging. Dit wettelijke toegestane maximale huurbedrag ligt vast door de puntentelling die voor uw woning van toepassing is. Binnen deze puntentelling worden er 2 groepen woningen onderscheiden: gereguleerd (sociaal) en geliberaliseerd. Bij een gereguleerd huurcontract bepalen de punten uw maximale huur. Mocht uw woning geliberaliseerd zijn dan wordt de huur bepaald door vraag en aanbod in de woningmarkt.

In principe wordt de huurprijs jaarlijks aangepast. Dit gebeurt elk jaar op 1 juli of op de datum vermeld in uw huurovereenkomst en vanaf dat moment zal deze huurprijs uw nieuwe huurprijs worden tot een volgende huuraanpassing zich voordoet. Van elke huurprijsaanpassing ontvangt u tijdig een brief of e-mail.

Dan heeft 365beheer het incasseren van de achterstand uit handen gegeven. Neem dan zelf direct contact op met het incassobureau of deurwaarder.

Als uw partner of medehuurder is overleden, dan kunt u de huurovereenkomst laten aanpassen met het formulier Aanpassing huurovereenkomst na overlijden. Neem hiervoor contact met ons op. Dat kan per email: [email protected].

Inboedelverzekering
Indien een huurder eigen inboedel in de woning heeft is het raadzaam om deze te verzekeren middels een inboedelverzekering. Hiermee zijn de spullen verzekerd voor brand- storm-, water-, of inbraakschade. Er bestaan ook All-Risk verzekeringen waarbij je verzekerd bent als jij of iemand anders in je huishouden per ongeluk zelf schade maakt.
Tevens zal bij een wat oudere inboedel ook sprake zijn van afschrijving. Hier wordt rekening mee gehouden bij de uitkering van schades. Overweg dus goed of het risico/de (dag)waarde van de inboedel groot genoeg is om te verzekeren.

Aansprakelijkheidsverzekering
Het afsluiten van een aansprakelijkheidsverzekering valt altijd aan te raden, maar een huurder kan nooit iets verhalen op zijn of haar aansprakelijkheidsverzekering als er sprake is van schade in de woning die door eigen toedoen is ontstaan.

 

In principe wordt de huurprijs jaarlijks aangepast. Dit gebeurt elk jaar op 1 juli of op de datum vermeld in uw huurovereenkomst en vanaf dat moment zal deze huurprijs uw nieuwe huurprijs worden tot een volgende huuraanpassing zich voordoet. Van elke huurprijsaanpassing ontvangt u tijdig een brief of e-mail.

Ongediertebestrijding. Helaas is ongediertebestrijding de verantwoordelijkheid van de huurder. Om de muizen te bestrijden wil ik je graag enkele tips geven:

Er zijn een aantal praktische maatregelen die u kunt nemen om muizen buiten te houden:

  • Voedselopslag – Muizen knagen door karton en plastic verpakkingen. Bewaar voedsel daarom in gesloten dozen van metaal, glas of stevig plastic.
  • Afval – Ruim afval direct op in afgesloten afvalbakken.
  • Schoonmaken – Een paar kruimels onder de koelkast, onder het fornuis, in keukenkastjes, in de bijkeuken of in een bureaula zijn voldoende voor een muis. Zorg ervoor dat er op deze onzichtbare plekken geen kruimels achterblijven.
  • “Rommel” – Ruim alle overige rommel en afval op, muizen kunnen dit gebruiken als schuilplaats of als nestmateriaal.
  • Huisdieren – Muizen eten graag het voer van uw huisdier. Vogelzaad vinden ze ook erg lekker. Bewaar de brokjes in een afgesloten bakje en ruim voer dat uw huisdier niet heeft gegeten direct op. Vogelvetbollen trekken ook muizen aan, breng ze ’s nachts binnen.

Mocht dit voor u niet voldoende zijn, dan kunt u altijd op eigen kosten een ongediertebestrijder inhuren. Daarnaast zijn er op internet veel artikelen te vinden die helpen bij het bestrijden van muizen.

Woont u in een appartementencomplex dan zal er bij aanvang van het contract een naamplaatje worden geleverd of geplaatst. Mochten er in de loop der jaren wijzigingen zijn dan kunt u dit d.m.v. een reparatieverzoek bij ons indienen. Hier zijn kosten aan verbonden. Deze kosten dient u vooraf d.m.v. een factuur te betalen. Vriendelijk verzoek om in het reparatieverzoek duidelijk aan te geven wat er op het naamplaatje moet komen te staan. Eventueel kunt u de aanvraag indienen met een foto van het huidige plaatje.

Bij problemen of onduidelijkheden rondom gas nemen wij geen risico en vragen wij een huurder gelijk om de hoofdgaskraan dicht te draaien. Vervolgens zal er z.s.m. (maar wel vaak via reguliere kantoortijden) een installateur ingeschakeld worden.

In een enkel geval weet een huurder zeker dat er gas lekt vanuit het fornuis. Soms is het dan mogelijk om alleen de gaskraan van het fornuis dicht te draaien. Indien nodig kan er altijd de brandweer in geschakeld worden door te bellen via 112.

Zie voor tips bij een gaslucht ook https://energieveilig.nl/

 

Welke cookies zijn er?

We onderscheiden verschillende soorten cookies.

Onze sessie- en blijvende cookies vervallen bij het sluiten van de webbrowser of blijven op uw apparaat staan. Zie hierboven voor meer informatie.

Onze sessie- en blijvende cookies vervallen bij het sluiten van de webbrowser of blijven op uw apparaat staan. Zie hierboven voor meer informatie.

Onze sessie- en blijvende cookies vervallen bij het sluiten van de webbrowser of blijven op uw apparaat staan. Zie hierboven voor meer informatie.

Onze sessie- en blijvende cookies vervallen bij het sluiten van de webbrowser of blijven op uw apparaat staan. Zie hierboven voor meer informatie.

Deel deze pagina