: Archief FAQs - 365Beheer

Veelgestelde vragen

Vind hier het antwoord op jouw vraag
Sander Stalenhoef
Vragen over onze diensten? Wij komen graag met je in contact. 088-123 5000

Financieel en administratief

Als u last heeft van schimmel of vocht in de badkamer dient u deze ruimte voldoende te ventileren. Bijvoorbeeld door ramen en deuren open te zetten na het douchen. Zodra u deze ruimte namelijk niet goed ventileert kan er schimmelvorming optreden of er zich een vochtprobleem voor gaan doen.
Gaat het probleem van schimmel en/of vocht over andere vertrekken dan de badkamer of over de gehele woning? Dan kunt u melding maken via het Huurdersportaal. Wij verzoeken u duidelijke foto’s mee te sturen van uw probleem zodat we u zo snel mogelijk van dienst kunnen zijn.

Het spreekt misschien voor zich, maar bij een brand dient u 112 te bellen zodat de brandweer direct actie kan ondernemen. Niet alleen bij een grote woningbrand, maar ook bij kleine keukenbrandjes of tuinbranden.

Uiteraard dient 365beheer ook geïnformeerd worden. Dit dient uiterlijk de eerstvolgende werkdag te gebeuren. Maak foto’s, aangezien dit van belang kan zijn voor de verzekering. Wij zullen ons uiterste best doen om de (gevolg)schade zo snel mogelijk te laten herstellen. De melding kunt u eerst telefonisch doen via 0881235000, maar dient uiteindelijk schriftelijk te gebeuren via [email protected].

Ten eerste dient u aangifte te doen bij de politie. Dit kan helpen om de kosten van mogelijke vernielingen en diefstal van een inbraak te verhalen. U kunt via de website van de politie aangifte doen. Ten tweede kunt u contact opnemen met uw verzekeringsmaatschappij. Indien u een inboedelverzekering hebt kunnen gestolen goederen vergoed worden. We vragen u de inbraak ook aan ons te melden, dit kan via de mail [email protected].

Veranderingen in en rondom de woning.

Voor veranderingen, die niet zonder noemenswaardige kosten ongedaan gemaakt kunnen worden, dient u altijd eerst te overleggen met de beheerder van uw woning. Wie de beheerder van uw woning is staat in uw huurovereenkomst.

Welke veranderingen bedoelen wij bijvoorbeeld:

  • schilderen
  • gaten boren
  • kranen vervangen
  • wanden plaatsen
  • vloerbedekking veranderen

Wij vragen u uw verzoek via de mail te doen. Wij zullen dan zo spoedig mogelijk met u contact opnemen.

Goed onderhoud is belangrijk en verhoogt het woongenot. Het groot onderhoud komt voor rekening van de eigenaar en regelen wij voor u. Klein onderhoud doet u in de meeste gevallen zelf en is voor uw rekening.

Welke gebreken zijn de verantwoordelijkheid van de huurder?

De volgende onderhoudstaken zijn de verantwoordelijkheid van de huurder:

  • Schoonhouden en ontstoppen van gootstenen, afvoeren en toiletten
  • Schoonhouden leidingen
  • Reparaties en onderhoud van kranen en voorkomen bevriezen van leidingen
  • Klein onderhoud aan bestrating en tuin
  • Witten en behangen
  • Schoonmaken en ontstoppen van dakgoten en ventilatiekanalen, vegen van de schoorsteen-
  • Onderhoud hang- en sluitwerk van deuren, ramen en kozijnen
  • Vervangen van kapotte ruiten
  • Vervangen/bijmaken van sleutels
  • Kleine reparaties en vervanging garnituur van douche, bad of toilet
  • Kleine reparaties aan drempels zoals vastzetten en vastschroeven van loszittende onderdelen
  • Reparaties aan en vervanging van elekriciteitsschakelaars, stopcontacten, kabel-, telefoon- en – computeraansluitingen en deurbellen
  • Ontluchten en bijvullen van verwarmingsinstallaties
  • Schoonhouden en vervangen van filters mechanische ventilatie
  • Kleine reparaties aan het keukenblok
  • Bestrijding van klein ongedierte als muizen, slakken, vlooien, mieren, zilvervisjes, wespen en luizen
  • Binnenschilderwerk
  • Kleine reparaties aan trapleuningen zoals vastzetten en vastschroeven van loszittende onderdelen
  • Vervanging van kapotte lampen in gemeenschappelijke ruimten.

Welk onderhoud is voor rekening van de verhuurder?

De verhuurder moet ervoor zorgen dat de huurwoning in goede staat verkeert. Mocht de woning toch een gebrek krijgen, zoals een lekkend dak, dan moet hij dit verhelpen. Het klein dagelijks onderhoud moet u zelf uitvoeren en betalen. Dit kan bijvoorbeeld het binnenschilderwerk zijn of het vegen van de schoorsteen.
Ook schade aan de woning die u zelf heeft veroorzaakt, komt altijd voor uw rekening. Vergeet u bijvoorbeeld uw sleutel waardoor u de deur moet forceren, dan moet u dit zelf (laten) repareren en betalen.

De volgende onderhoudstaken zijn de verantwoordelijkheid van de verhuurder:

  • Buitenschilderwerk, schilder- en stucwerk
  • Versleten hang- en sluitwerk
  • Trappenhuis
  • Kapotte of ontbrekende trapverlichting
  • Beschadigde of kapotte gootsteen
  • Slecht of gevaarlijk gas of elektra
  • Geregelde verstoppingen in de standleiding/defecten aan het huisriool
  • Verzakte of ernstig krakende vloeren
  • Onderhoud aan cv- en liftinstallaties
  • Loszittend tegelwerk
  • Slecht sluitende deuren en ramen
  • Losse trapleuningen
  • Verrotte balkonvloer of hek
  • Verrotte of verroeste hijsbalk
  • Ernstige wateroverlast op het balkon
  • Lekkages van dak- en dakgoot
  • Scheuren in plafonds en/of muren
  • Scheuren en/of losse stenen in de gevel
  • Vocht of schimmel door vochtdoorslag of lekkage
  • Houtrot in ramen en kozijnen
  • Kierende ramen die u niet met strips kunt dichten

Wat moet ik doen bij een noodgeval buiten kantooruren?
Voor dringende technische problemen buiten kantooruren kun je ons noodnummer bellen 088-1235000.

Wat valt onder een noodgeval?
Noodgevallen zijn situaties die onmiddellijk aandacht vereisen om schade aan de woning te voorkomen of de veiligheid van de bewoners te waarborgen, zoals ernstige lekkages, stroomuitval, brand.

Wij streven ernaar om binnen 24 uur op je verzoek te reageren en afhankelijk van de urgentie van het probleem, plannen we een reparatie zo snel mogelijk in.

10 tips om uw woning goed te ventileren
1. Vuil kan een rooster verstoppen. Houd ventilatieroosters boven de ramen open en maak deze zeker één keer per jaar aan de binnen-en buitenkant schoon (bijvoorbeeld met een stofzuiger).
2. Is het buiten erg koud of waait het erg hard? Sluit de roosters dan maximaal voor de helft.
3. Heeft uw woning geen ventilatieroosters? Zet dan het klepraampje boven een deur of raam open. Zorg er wel voor dat er op die momenten iemand in de woning aanwezig is.
4. Sluit binnendeuren niet kierdicht af. Plaats dus geen tochtstrippen.
5. Heeft u overgordijnen, zorg er dan voor dat er voldoende lucht langs de overgordijnen kan stromen als deze gesloten zijn.
6. Zorg ervoor dat lucht kan circuleren rond kasten. Plaats kasten dus enkele centimeters vrij van de (buiten)muur.
7. Beschikt uw woning over een mechanisch ventilatiesysteem? Zet deze dan niet uit. Het ventilatiesysteem is gebaseerd op een continue afzuiging. Schakel het systeem tijdig naar de maximale stand als u gaat douchen of koken en laat het systeem nog een half uurtje na-ventileren voor u het weer op de normale stand zet.
8. Laat het wasgoed zoveel mogelijk buiten drogen. Is dit niet mogelijk is? Zet dan bij het drogen een extra raampje open.
9. Rookt u of wordt er in huis gerookt? Zorg dan voor extra ventilatie.
10. Zet de verwarming in de winter ’s nachts niet helemaal uit; hiermee voorkomt u dat het gehele huis te ver afkoelt, waardoor vocht in de muren kan trekken. Vocht zet zich namelijk af tegen de koudste elementen.

De waarborgsom of bankgarantie kan en mag niet worden verrekend met uw huurverplichting.

Als huurder van de huurwoning heeft u een wettelijke verplichting om ingeschreven te staan bij de gemeente van uw woonadres, ook staat in de huurovereenkomst dat u verplicht bent om ingeschreven te staan op het adres van uw huurwoning. Dit kunt u doen bij de gemeenten waarbinnen uw nieuwe adres ligt. Zij schrijven u dan in de basisadministratie van de gemeente (GBA).

Techniek

Als u last heeft van schimmel of vocht in de badkamer dient u deze ruimte voldoende te ventileren. Bijvoorbeeld door ramen en deuren open te zetten na het douchen. Zodra u deze ruimte namelijk niet goed ventileert kan er schimmelvorming optreden of er zich een vochtprobleem voor gaan doen.
Gaat het probleem van schimmel en/of vocht over andere vertrekken dan de badkamer of over de gehele woning? Dan kunt u melding maken via het Huurdersportaal. Wij verzoeken u duidelijke foto’s mee te sturen van uw probleem zodat we u zo snel mogelijk van dienst kunnen zijn.

Het spreekt misschien voor zich, maar bij een brand dient u 112 te bellen zodat de brandweer direct actie kan ondernemen. Niet alleen bij een grote woningbrand, maar ook bij kleine keukenbrandjes of tuinbranden.

Uiteraard dient 365beheer ook geïnformeerd worden. Dit dient uiterlijk de eerstvolgende werkdag te gebeuren. Maak foto’s, aangezien dit van belang kan zijn voor de verzekering. Wij zullen ons uiterste best doen om de (gevolg)schade zo snel mogelijk te laten herstellen. De melding kunt u eerst telefonisch doen via 0881235000, maar dient uiteindelijk schriftelijk te gebeuren via [email protected].

Ten eerste dient u aangifte te doen bij de politie. Dit kan helpen om de kosten van mogelijke vernielingen en diefstal van een inbraak te verhalen. U kunt via de website van de politie aangifte doen. Ten tweede kunt u contact opnemen met uw verzekeringsmaatschappij. Indien u een inboedelverzekering hebt kunnen gestolen goederen vergoed worden. We vragen u de inbraak ook aan ons te melden, dit kan via de mail [email protected].

Veranderingen in en rondom de woning.

Voor veranderingen, die niet zonder noemenswaardige kosten ongedaan gemaakt kunnen worden, dient u altijd eerst te overleggen met de beheerder van uw woning. Wie de beheerder van uw woning is staat in uw huurovereenkomst.

Welke veranderingen bedoelen wij bijvoorbeeld:

  • schilderen
  • gaten boren
  • kranen vervangen
  • wanden plaatsen
  • vloerbedekking veranderen

Wij vragen u uw verzoek via de mail te doen. Wij zullen dan zo spoedig mogelijk met u contact opnemen.

Goed onderhoud is belangrijk en verhoogt het woongenot. Het groot onderhoud komt voor rekening van de eigenaar en regelen wij voor u. Klein onderhoud doet u in de meeste gevallen zelf en is voor uw rekening.

Welke gebreken zijn de verantwoordelijkheid van de huurder?

De volgende onderhoudstaken zijn de verantwoordelijkheid van de huurder:

  • Schoonhouden en ontstoppen van gootstenen, afvoeren en toiletten
  • Schoonhouden leidingen
  • Reparaties en onderhoud van kranen en voorkomen bevriezen van leidingen
  • Klein onderhoud aan bestrating en tuin
  • Witten en behangen
  • Schoonmaken en ontstoppen van dakgoten en ventilatiekanalen, vegen van de schoorsteen-
  • Onderhoud hang- en sluitwerk van deuren, ramen en kozijnen
  • Vervangen van kapotte ruiten
  • Vervangen/bijmaken van sleutels
  • Kleine reparaties en vervanging garnituur van douche, bad of toilet
  • Kleine reparaties aan drempels zoals vastzetten en vastschroeven van loszittende onderdelen
  • Reparaties aan en vervanging van elekriciteitsschakelaars, stopcontacten, kabel-, telefoon- en – computeraansluitingen en deurbellen
  • Ontluchten en bijvullen van verwarmingsinstallaties
  • Schoonhouden en vervangen van filters mechanische ventilatie
  • Kleine reparaties aan het keukenblok
  • Bestrijding van klein ongedierte als muizen, slakken, vlooien, mieren, zilvervisjes, wespen en luizen
  • Binnenschilderwerk
  • Kleine reparaties aan trapleuningen zoals vastzetten en vastschroeven van loszittende onderdelen
  • Vervanging van kapotte lampen in gemeenschappelijke ruimten.

Welk onderhoud is voor rekening van de verhuurder?

De verhuurder moet ervoor zorgen dat de huurwoning in goede staat verkeert. Mocht de woning toch een gebrek krijgen, zoals een lekkend dak, dan moet hij dit verhelpen. Het klein dagelijks onderhoud moet u zelf uitvoeren en betalen. Dit kan bijvoorbeeld het binnenschilderwerk zijn of het vegen van de schoorsteen.
Ook schade aan de woning die u zelf heeft veroorzaakt, komt altijd voor uw rekening. Vergeet u bijvoorbeeld uw sleutel waardoor u de deur moet forceren, dan moet u dit zelf (laten) repareren en betalen.

De volgende onderhoudstaken zijn de verantwoordelijkheid van de verhuurder:

  • Buitenschilderwerk, schilder- en stucwerk
  • Versleten hang- en sluitwerk
  • Trappenhuis
  • Kapotte of ontbrekende trapverlichting
  • Beschadigde of kapotte gootsteen
  • Slecht of gevaarlijk gas of elektra
  • Geregelde verstoppingen in de standleiding/defecten aan het huisriool
  • Verzakte of ernstig krakende vloeren
  • Onderhoud aan cv- en liftinstallaties
  • Loszittend tegelwerk
  • Slecht sluitende deuren en ramen
  • Losse trapleuningen
  • Verrotte balkonvloer of hek
  • Verrotte of verroeste hijsbalk
  • Ernstige wateroverlast op het balkon
  • Lekkages van dak- en dakgoot
  • Scheuren in plafonds en/of muren
  • Scheuren en/of losse stenen in de gevel
  • Vocht of schimmel door vochtdoorslag of lekkage
  • Houtrot in ramen en kozijnen
  • Kierende ramen die u niet met strips kunt dichten

Wat moet ik doen bij een noodgeval buiten kantooruren?
Voor dringende technische problemen buiten kantooruren kun je ons noodnummer bellen 088-1235000.

Wat valt onder een noodgeval?
Noodgevallen zijn situaties die onmiddellijk aandacht vereisen om schade aan de woning te voorkomen of de veiligheid van de bewoners te waarborgen, zoals ernstige lekkages, stroomuitval, brand.

Wij streven ernaar om binnen 24 uur op je verzoek te reageren en afhankelijk van de urgentie van het probleem, plannen we een reparatie zo snel mogelijk in.

10 tips om uw woning goed te ventileren
1. Vuil kan een rooster verstoppen. Houd ventilatieroosters boven de ramen open en maak deze zeker één keer per jaar aan de binnen-en buitenkant schoon (bijvoorbeeld met een stofzuiger).
2. Is het buiten erg koud of waait het erg hard? Sluit de roosters dan maximaal voor de helft.
3. Heeft uw woning geen ventilatieroosters? Zet dan het klepraampje boven een deur of raam open. Zorg er wel voor dat er op die momenten iemand in de woning aanwezig is.
4. Sluit binnendeuren niet kierdicht af. Plaats dus geen tochtstrippen.
5. Heeft u overgordijnen, zorg er dan voor dat er voldoende lucht langs de overgordijnen kan stromen als deze gesloten zijn.
6. Zorg ervoor dat lucht kan circuleren rond kasten. Plaats kasten dus enkele centimeters vrij van de (buiten)muur.
7. Beschikt uw woning over een mechanisch ventilatiesysteem? Zet deze dan niet uit. Het ventilatiesysteem is gebaseerd op een continue afzuiging. Schakel het systeem tijdig naar de maximale stand als u gaat douchen of koken en laat het systeem nog een half uurtje na-ventileren voor u het weer op de normale stand zet.
8. Laat het wasgoed zoveel mogelijk buiten drogen. Is dit niet mogelijk is? Zet dan bij het drogen een extra raampje open.
9. Rookt u of wordt er in huis gerookt? Zorg dan voor extra ventilatie.
10. Zet de verwarming in de winter ’s nachts niet helemaal uit; hiermee voorkomt u dat het gehele huis te ver afkoelt, waardoor vocht in de muren kan trekken. Vocht zet zich namelijk af tegen de koudste elementen.

De waarborgsom of bankgarantie kan en mag niet worden verrekend met uw huurverplichting.

Als huurder van de huurwoning heeft u een wettelijke verplichting om ingeschreven te staan bij de gemeente van uw woonadres, ook staat in de huurovereenkomst dat u verplicht bent om ingeschreven te staan op het adres van uw huurwoning. Dit kunt u doen bij de gemeenten waarbinnen uw nieuwe adres ligt. Zij schrijven u dan in de basisadministratie van de gemeente (GBA).

Welke cookies zijn er?

We onderscheiden verschillende soorten cookies.

Onze sessie- en blijvende cookies vervallen bij het sluiten van de webbrowser of blijven op uw apparaat staan. Zie hierboven voor meer informatie.

Onze sessie- en blijvende cookies vervallen bij het sluiten van de webbrowser of blijven op uw apparaat staan. Zie hierboven voor meer informatie.

Onze sessie- en blijvende cookies vervallen bij het sluiten van de webbrowser of blijven op uw apparaat staan. Zie hierboven voor meer informatie.

Onze sessie- en blijvende cookies vervallen bij het sluiten van de webbrowser of blijven op uw apparaat staan. Zie hierboven voor meer informatie.

Deel deze pagina