1 Lekkage Archieven - 365Beheer
Klantenservice

Lekkage

Let op: bij een ernstige lekkage van een waterleiding altijd eerst uw hoofdkraan afsluiten.

Voor u een reparatieverzoek indient adviseren wij u de volgende zaken eerst zelf te onderzoeken/te controleren:

  • Waar komt de lekkage vandaan? Wat is de mogelijke oorzaak?
  • Bij buren navragen (indien van toepassing).
  • Badkamer kitnaden en voegen controleren.
  • Leidingwerk nazien.
  • Nalopen kranen.
  • Bij daklekkage: betreft het een pannendak of een plat (bitumen) dak?

Door het verstrekken van de juiste gegevens zijn wij beter in staat de juiste partijen aan te sturen voor herstel. Bij het versturen van verzoeken via de mail stellen wij foto’s ter verduidelijking van de klacht zeer op prijs. Dit kan verstuurd worden naar service@365beheer.nl.

helpicon3

Veelgestelde vragen

Bekijk hieronder de veelgestelde vragen

Voor u contact opneemt met 365beheer dient u volgens het ‘Besluit kleine herstellingen’ eerst een verstopping zelf proberen op te lossen. Dit kan door middel van een plopper of een veer. Deze zijn verkrijgbaar bij een Doe het Zelf zaak. Dakgoten die voor de huurder eenvoudig te bereiken zijn, bijvoorbeeld met een keukentrap, moeten door de huurder zelf gereinigd worden. Het reinigen van moeilijk bereikbare of lekkende goten is voor rekening van de eigenaar. Mocht u van mening zijn dat de reparatie niet valt onder de huurdersverplichting, dan kunt u een reparatieverzoek indienen via de portal of per e-mail via service@365beheer.nl.

Er zijn verschillende zaken die u kunt doen op het probleem op te lossen. Voor de oplossing dient u echter eerst de oorzaak te ontdekken.

De oorzaak is afhankelijk van de warmwatertoestellen die u in huis heeft. Bij een defect aan de combiketel heeft u vaak geen verwarming én geen warm water. Maar is er een probleem met de boiler, dan komt er alleen koud water uit de kraan/douche.

  • Controleer eerst of uw verwarmingstoestel stroom (en/of gas) krijgt en of er een opslagcode in het display. Als het tijdelijk geen stroom heeft gehad, kan de ketel van slag zijn. Het is dan aan te raden de ketel te resetten.
  • Er kan een onderdeel van de verwarmingsketel defect zijn. Controleer hierboven de waterdruk in de ketel, deze tussen 1,5 en 2 bar te hoort. Als deze te laag bleek kunt u zelf de ketel bijvullen. Water bijvullen is ook de oplossing als de radiatoren op de benedenverdieping wel, maar op de bovenverdieping mag niet warm worden. Hoe u de ketel kunt bijvullen, wordt stap voor stap uitgelegd in deze video.
  • Het kan voorkomen dat alleen de bovenkant van radiatoren niet warm wordt. In dat geval zit er lucht in de radiator en werkt de verwarming wel. Dit kunt u oplossen door de verwarming te ontluchten. Hoe u de verwarming kunt ontluchten, wordt stap voor stap uitgelegd in deze video.
  • Heeft u de oorzaak niet kunnen vinden of is het iets dat u niet zelf kunt oplossen? Meld uw CV storting via uw huurdersportaal.

Als u last heeft van schimmel of vocht in de badkamer dient u deze ruimte voldoende te ventileren. Bijvoorbeeld door ramen en deuren open te zetten na het douchen. Zodra u deze ruimte namelijk niet goed ventileert kan er schimmelvorming optreden of er zich een vochtprobleem voor gaan doen.
Gaat het probleem van schimmel en/of vocht over andere vertrekken dan de badkamer of over de gehele woning? Dan kunt u melding maken via het Huurdersportaal. Wij verzoeken u duidelijke foto’s mee te sturen van uw probleem zodat we u zo snel mogelijk van dienst kunnen zijn.

Staat jouw vraag er niet tussen?

Neem dan contact op. Onze vastgoedmanagers staan je graag te woord.

Deel deze pagina