1 Lekkage Archives - 365Beheer
Klantenservice

Lekkage

Let op: bij een ernstige lekkage van een waterleiding altijd eerst uw hoofdkraan afsluiten.

Voor u een reparatieverzoek indient adviseren wij u de volgende zaken eerst zelf te onderzoeken/te controleren:

  • Waar komt de lekkage vandaan? Wat is de mogelijke oorzaak?
  • Bij buren navragen (indien van toepassing).
  • Badkamer kitnaden en voegen controleren.
  • Leidingwerk nazien.
  • Nalopen kranen.
  • Bij daklekkage: betreft het een pannendak of een plat (bitumen) dak?

Door het verstrekken van de juiste gegevens zijn wij beter in staat de juiste partijen aan te sturen voor herstel. Bij het versturen van verzoeken via de mail stellen wij foto’s ter verduidelijking van de klacht zeer op prijs. Dit kan verstuurd worden naar service@365beheer.nl.

helpicon3

Veelgestelde vragen

Bekijk hieronder de veelgestelde vragen

Before contacting 365management, according to the ‘Small Repairs Decree’, you must first attempt to resolve a blockage yourself. This can be done using a plunger or a drain snake, which are available at a DIY store. Gutters that are easily accessible to the tenant, for example, with a kitchen ladder, must be cleaned by the tenant themselves. Cleaning difficult-to-reach or leaking gutters is the responsibility of the owner. If you believe that the repair does not fall under the tenant’s obligation, you can submit a repair request via the portal or by email at service@365beheer.nl.

There are several things you can do to solve the problem. However, you first need to identify the cause.

The cause depends on the type of hot water appliances you have at home. If there is a defect with the combi boiler, you often have no heating and no hot water. But if there is a problem with the boiler, only cold water will come out of the faucet/shower.

  • First, check if your heating appliance is receiving power (and/or gas) and if there is an error code displayed. If it has temporarily lost power, the boiler might be malfunctioning. It is advisable to reset the boiler in such cases.
  • A component of the heating boiler might be defective. Check the water pressure in the boiler, which should be between 1.5 and 2 bar. If it is too low, you can refill the boiler yourself. Refilling the boiler is also the solution if the radiators on the ground floor are warm but not on the upper floor. How to refill the boiler is explained step-by-step in this video.
  • It may happen that only the top of the radiators does not get warm. In that case, there is air in the radiator and the heating does work. You can solve this by bleeding the radiator. How to bleed the radiator is explained step-by-step in this video.
  • Have you not found the cause, or is it something you cannot fix yourself? Report your central heating malfunction via your tenant portal.

Als u last heeft van schimmel of vocht in de badkamer dient u deze ruimte voldoende te ventileren. Bijvoorbeeld door ramen en deuren open te zetten na het douchen. Zodra u deze ruimte namelijk niet goed ventileert kan er schimmelvorming optreden of er zich een vochtprobleem voor gaan doen.
Gaat het probleem van schimmel en/of vocht over andere vertrekken dan de badkamer of over de gehele woning? Dan kunt u melding maken via het Huurdersportaal. Wij verzoeken u duidelijke foto’s mee te sturen van uw probleem zodat we u zo snel mogelijk van dienst kunnen zijn.

Is your question not listed?

View all questions or get in touch. Our real estate managers are happy to assist you.

Deel deze pagina