1 Elektra Archives - 365Beheer
Klantenservice

Elektra

Controleer de meterkast bij stroomuitval

Is de stroom alleen bij jou thuis uitgevallen en heb je enige kennis van de meterkast, groepenkast en aardlekschakelaar? Volg dan deze stappen om de storing op te lossen.

  1. Schakel eerst alle groepen in de meterkast uit.
  2. Probeer de aardlekschakelaar weer omhoog te zetten. Lukt dit niet? Dan kan de schakelaar defect zijn.
  3. Blijft de aardlekschakelaar wel omhoog staan? Haal dan alle stekkers uit de stopcontacten.
  4. Zet de groepen één voor één weer aan. Blijft de aardlekschakelaar ingeschakeld? Dan ligt het probleem waarschijnlijk niet bij de installatie.
  5. Sluit vervolgens elk apparaat afzonderlijk weer aan door de stekkers in de stopcontacten te doen. Ga per groep na of de aardlekschakelaar uitspringt.
  6. Mocht de aardlekschakelaar bij een bepaald apparaat uitspringen, dan heb je de oorzaak gevonden. Dit kan wijzen op een defect apparaat of op overbelasting van de groep. Probeer één van de apparaten uit te schakelen om overbelasting te voorkomen.
  7. Als de stroom uitviel terwijl de aardlekschakelaar nog aanstond, is de oorzaak mogelijk een kapotte of gesprongen zekering.
    Volg deze stappen zorgvuldig om het probleem te identificeren en op te lossen.

Heeft u de oorzaak niet kunnen vinden of is het iets dat u niet zelf kunt oplossen? Meld uw storting via uw huurdersportaal.

helpicon2

Veelgestelde vragen

Bekijk hieronder onze veelgestelde vragen.

First, check in the meter cupboard if the fuses have tripped. It is possible that a household appliance is causing the power outage, or that too many appliances are connected to the circuit. Disconnect all appliances and switch on the circuit(s) one by one. Then reconnect the household appliances one by one. If the power goes out again when connecting one of these appliances, then you know the cause.

It is also possible that there is a fault in the fuse box. If the above test does not work, or if the power does not come back on at all, you can call 365management. During office hours, we will arrange for an electrician to assist you. You can also call us outside office hours and on weekends. Our emergency service will try to assist you as best as possible.

Note: In case of a serious leak from a water pipe, always shut off your main valve first.

Before submitting a repair request, we advise you to first investigate/check the following:

  • Where is the leak coming from?
  • What could be the possible cause?
  • Ask neighbors (if applicable).
  • Check bathroom sealants and grouting.
  • Inspect piping. Check faucets.
  • For roof leaks: Is it a tiled roof or a flat (bitumen) roof?

By providing accurate information, we are better able to coordinate the right parties for repairs. When sending requests via email, we greatly appreciate photos to clarify the issue. These can be sent to service@365beheer.nl.

There are several things you can do to solve the problem. However, you first need to identify the cause.

The cause depends on the type of hot water appliances you have at home. If there is a defect with the combi boiler, you often have no heating and no hot water. But if there is a problem with the boiler, only cold water will come out of the faucet/shower.

  • First, check if your heating appliance is receiving power (and/or gas) and if there is an error code displayed. If it has temporarily lost power, the boiler might be malfunctioning. It is advisable to reset the boiler in such cases.
  • A component of the heating boiler might be defective. Check the water pressure in the boiler, which should be between 1.5 and 2 bar. If it is too low, you can refill the boiler yourself. Refilling the boiler is also the solution if the radiators on the ground floor are warm but not on the upper floor. How to refill the boiler is explained step-by-step in this video.
  • It may happen that only the top of the radiators does not get warm. In that case, there is air in the radiator and the heating does work. You can solve this by bleeding the radiator. How to bleed the radiator is explained step-by-step in this video.
  • Have you not found the cause, or is it something you cannot fix yourself? Report your central heating malfunction via your tenant portal.

Goed onderhoud is belangrijk en verhoogt het woongenot. Het groot onderhoud komt voor rekening van de eigenaar en regelen wij voor u. Klein onderhoud doet u in de meeste gevallen zelf en is voor uw rekening.

Welke gebreken zijn de verantwoordelijkheid van de huurder?

De volgende onderhoudstaken zijn de verantwoordelijkheid van de huurder:

  • Schoonhouden en ontstoppen van gootstenen, afvoeren en toiletten
  • Schoonhouden leidingen
  • Reparaties en onderhoud van kranen en voorkomen bevriezen van leidingen
  • Klein onderhoud aan bestrating en tuin
  • Witten en behangen
  • Schoonmaken en ontstoppen van dakgoten en ventilatiekanalen, vegen van de schoorsteen-
  • Onderhoud hang- en sluitwerk van deuren, ramen en kozijnen
  • Vervangen van kapotte ruiten
  • Vervangen/bijmaken van sleutels
  • Kleine reparaties en vervanging garnituur van douche, bad of toilet
  • Kleine reparaties aan drempels zoals vastzetten en vastschroeven van loszittende onderdelen
  • Reparaties aan en vervanging van elekriciteitsschakelaars, stopcontacten, kabel-, telefoon- en – computeraansluitingen en deurbellen
  • Ontluchten en bijvullen van verwarmingsinstallaties
  • Schoonhouden en vervangen van filters mechanische ventilatie
  • Kleine reparaties aan het keukenblok
  • Bestrijding van klein ongedierte als muizen, slakken, vlooien, mieren, zilvervisjes, wespen en luizen
  • Binnenschilderwerk
  • Kleine reparaties aan trapleuningen zoals vastzetten en vastschroeven van loszittende onderdelen
  • Vervanging van kapotte lampen in gemeenschappelijke ruimten.

Welk onderhoud is voor rekening van de verhuurder?

De verhuurder moet ervoor zorgen dat de huurwoning in goede staat verkeert. Mocht de woning toch een gebrek krijgen, zoals een lekkend dak, dan moet hij dit verhelpen. Het klein dagelijks onderhoud moet u zelf uitvoeren en betalen. Dit kan bijvoorbeeld het binnenschilderwerk zijn of het vegen van de schoorsteen.
Ook schade aan de woning die u zelf heeft veroorzaakt, komt altijd voor uw rekening. Vergeet u bijvoorbeeld uw sleutel waardoor u de deur moet forceren, dan moet u dit zelf (laten) repareren en betalen.

De volgende onderhoudstaken zijn de verantwoordelijkheid van de verhuurder:

  • Buitenschilderwerk, schilder- en stucwerk
  • Versleten hang- en sluitwerk
  • Trappenhuis
  • Kapotte of ontbrekende trapverlichting
  • Beschadigde of kapotte gootsteen
  • Slecht of gevaarlijk gas of elektra
  • Geregelde verstoppingen in de standleiding/defecten aan het huisriool
  • Verzakte of ernstig krakende vloeren
  • Onderhoud aan cv- en liftinstallaties
  • Loszittend tegelwerk
  • Slecht sluitende deuren en ramen
  • Losse trapleuningen
  • Verrotte balkonvloer of hek
  • Verrotte of verroeste hijsbalk
  • Ernstige wateroverlast op het balkon
  • Lekkages van dak- en dakgoot
  • Scheuren in plafonds en/of muren
  • Scheuren en/of losse stenen in de gevel
  • Vocht of schimmel door vochtdoorslag of lekkage
  • Houtrot in ramen en kozijnen
  • Kierende ramen die u niet met strips kunt dichten

Is your question not listed?

View all questions or get in touch. Our real estate managers are happy to assist you.

Deel deze pagina